Алтернативна медицина и здраве
blank
blank
blank

Парацетамолът в пъти повишава риска от развитие на астма и алергии при подрастващите

Парацетамолът, дори приеман рядко от тийнейджърите, може значително да повишава риска от развитие на астма, открили новозеландски учени, според EurekAlert!

До това заключение достигнали сътрудници от Института за медицински изследвания, които участвали в международно изследване на астмата и алергиите при децата (ISAAC). В това изследване, повече от 300 000 млади хора на възраст между 13 и 14 години от 50 страни попълнили три въпросника, касаещи симптоми на астма и алергични заболявания. Един от въпросите се отнасял до приемането на препарати, съдържащи парацетамол.

Честотата на тяхното използване трябвало да се оценява като „липса на прием“, „среден“ (поне веднъж през последната година) или „висок“ (поне веднъж през последния месец). Оказало се, риска от астма спрямо неприемащите парацетамол се увеличавал с 43% при „средния“ и с 2,51 пъти при „високия“ прием. Съответните цифри за алергичен ринит били с 38% и с 2,39 пъти, а за екзема с 31% и 99%. Парацетамолът, както се вижда от изследването, повишава риска от астма.

Ръководителят на изследването Ричард Бийзли (Richard Beasley) заявява, че са необходими спешни рандомизирани изследвания за разкриване на взаимовръзката. От тези резултати ще се наложи промяна в препоръките за назначаване на парацетамол и на други, понижаващи температурата лекарства.

Още по темата

Цялостното решение за преодоляване на автоимунните заболявания- Ново разбиране за причини и лечение

КРАВЕТО МЛЯКО И ЛАКТОЗАТА- реална причина за астмата и проблемите с дишането

Парацетамолът може да ви остави без бъбреци!

Парацетамолът може да причини рак

Болестта на Алцхаймер е предизвикана от ПАРАЦЕТАМОЛ?

Книги за изчистване на организма

Билколечение

Рецепти за домашни лечебни средства

Лечебни картинки

Заболявания

Натурални терапии

Хранене на органите

Литотерапия – лечение с камъни

Свързани публикации