|
Възрастните хора, които използват мазна риба поне веднъж седмично, имат по-малък риск от загуба на зрението поради възрастова макулна дегенерация, смятат американски офталмолози.
В хода на изследването специалистите установили, че определен състав от антиоксиданти (витамини С и Е, цинк), в големи дози, може да забави прогресирането на възрастовата макулна дегенерация в напреднала възраст.
Учените все още точно не са установили, забавят ли омега-3 мастни киселини, процеса на прогресиране на възрастовата макулна дегенерация, но това изследване показало, че антиоксидантите, съдържащи се в рибата, имат положителен ефект върху здравето на очите. Специалистите препоръчват на възрастните хора да консумират ежедневно порция мазна риба, съобщава Ройтерс.
Още по темата:
Витамин F. Опорна точка...
Тест за хормонален баланс при жени
Хормонален дисбаланс при жените
Средиземноморската диета е полезна за сърцето и съдовете
8 прости правила за стройна фигура!
Влошено качество на рибените масла
Рибно-базираните основни мастни киселини повишават някои рискове
Рибата вече не е здравословна храна
Не всички рибени масла са еднакви
Как да се храним по време на климакса?
Тест за недостиг на витамини и минерали
Менопауза. Основни правила на хранене.
|